Maakt jouw bedrijf (voldoende) winst?
‘Winst maken’ lijkt in de huidige maatschappij niet te mogen. We hebben onze mond vol over het milieu, duurzaamheid, onze footprint enzovoort. Het zijn ook belangrijke zaken, dat zullen we niet ontkennen. Op de lange termijn kunnen ze zelfs een bijdrage leveren aan de winstgevendheid. Maar laten we duidelijk zijn: iedere commerciële organisatie overleeft alleen als er winst wordt gemaakt.
En dat winst maken een van de belangrijkste aspecten is van een onderneming wordt vaak onderschat. In tijd van (grote) veranderingen moet ieder businessmodel worden aangepast om winst maken structureel te maken. Klanten zijn veranderd en gedragen zich anders dan een aantal jaar geleden. Ze zijn beter geïnformeerd en minder trouw.
Past jouw businessmodel bij de huidige tijd?
Iedere organisatie moet duidelijk aan kunnen tonen waarom zij bestaan. Een vraag als: “Wat voegt jouw organisatie toe?” moet eenvoudig beantwoordt kunnen worden. Weet jij wat je concurrent doet? Wat doet jouw organisatie anders dan zij? Als je hetzelfde doet als je concurrent heb je geen bestaansrecht anders dan door de prijs. Maar een lage prijs betekent dat de winstgevendheid onder druk komt! Alles draait om de combinatie van ‘bijzonder zijn’, goed ingerichte teams, een overtuigende organisatie en perfecte sales. Is die combinatie goed op elkaar afgestemd dan ga je winst maken. Wij kunnen jouw organisatie of bedrijf naar een hoger niveau tillen. Geen uitdaging is voor ons te groot!
O ja, naast een goed afgestemde combinatie van factoren zullen ook de kosten wel in de gaten moeten worden gehouden natuurlijk… Ook daar hebben we verstand van!
Ja! Ik wil (meer) winst maken!
Laat hieronder je gegevens achter en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Je mag ook bellen met 075 369 00 55. Dan maken we direct een vrijblijvende afspraak om kennis met je te maken.